GroupM Search

Name
Forfatter:GroupM Search
Beliggenhed:København
Ekspertise:Search Marketing: SEM, SEO, link-building, PPC, Google, bing, adwords etc.

Google søgestrenge fra AdWords bliver "Not Provided" - men ingen grund til panik

14.04.2014 08:49

Det vakte næsten panikagtige tilstande i søgemaskine-verden, da Google sidste uge meldte ud, at deres sikkerhedspolitik, der længe har indekseret organiske søgninger som "not provided" i Google Analytics, nu også vil omfatte betalte søgestrenge. Som så ofte i lignende situationer var der dog tale om en overreaktion - Googles nye tiltag vil nemlig slet ikke have nogen effekt for langt de fleste annoncører. read more

Læs mere

Google introducerer Active View CPM bidding

13.02.2014 12:17

  Ved traditionelt CPM-indkøb betaler annoncørerne for de annoncer der bliver served - hvad enten de rent faktisk bliver set af brugerne eller ej. Hvor stor del af annoncerne der slet ikke bliver set varierer fra site til site, men set bredt på tværs kan det være et sted mellem 30 og 40%. Annoncørerne betaler således for noget de rent faktisk ikke får.  For nyligt har Google introduceret en feature der gør det muligt for annoncører på Googles display netværk kun at blive afregnet for faktisk in-screen viewing af annoncerne:   read more

Læs mere

Engagement Ads - Nyt Google Annonceformat

23.01.2014 13:25

Google har i december lanceret et helt nyt annonceformat: Engagement Ads. Med Engagement Ads får annoncørerne en unik mulighed for at få endnu større reach på deres YouTube kampagner - samtidigt med at de sikrer sig kun at afregnes for engagerede brugere, der rent faktisk viser interesse for deres annoncer. En engagement ad fungerer grundlæggende på den måde, at der placeres et banner (typisk 300*250 jpegs) på Googles display-netværk. Når brugeren kører musen henover annoncen begynder en nedtælling fra 3 til 1, og herefter starter en Youtube video:   read more

Læs mere

Undrer du dig over, hvilken alder og køn dine besøgende har?

03.10.2013 08:32

Så er det kun et spørgsmål om tid, før du kan se det i Google Analytics. Men tag ikke kun mit ord for det. Her er et unikt indblik i, hvordan det ser ud i Google Analytics lige nu hos en af vores kunder: Køn Alder Men hvor får Google disse oplysninger fra? read more

Læs mere

(Not provided) udgør nu over 75% af al organisk søgetrafik

24.09.2013 13:50

Siden oktober 2012 har mere og mere organisk trafik fra Google været markeret som (Not Provided). Effekten er, at det ikke er muligt at se hvilket søgeord, der gemmer sig bag besøget, uanset om det er brandsøgninger eller generiske søgninger. Vi holder løbende øje med udviklingen, og på det seneste er der sket en kraftig stigning. Her ses udviklingen fra www.notprovidedcount.com, hvor andelen nu har oversteget 75 %. Vi kan bekræfte samme udvikling hos vores kunder, hvor andelen på nogle har oversteget 80 %. read more

Læs mere

Google Analytics Model Comparison Tool, ROI Analysis and Model Explorer

02.09.2013 08:56

This article is written in english, as we are breaking new ground, and allow as many Google Analytics people out there benefit from our experiences. By now, Google Analytics Model Explorer and ROI analysis have been in beta for a week and a half (Premium accounts only), and it is time to evaluate on how you can use the tools. This article answers: read more

Læs mere

Google lancerer Data-Driven Attribution for Google Analytics Premium

23.08.2013 09:33

Google annoncerede tirsdag, at de har rullet en ny funktionalitet ud  for Google Analytics Premium kunder. Funktionaliteten kaldes Data-Driven Attribution. For nye læsere kan bemærkes at "standard" attribution models, for nyligt blev tilgængelige for alle brugere efter længere tids beta-test, under navnet "Model Comparison Tool". Se her hvor værktøjerne befinder sig i menuen. "P" angiver, at det er en Premium only funktionalitet. read more

Læs mere

Mobile søgninger stiger om sommeren

22.07.2013 13:37

 45% af danskerne ejer en smartphone, og over sommeren stiger vores brug af dem helt naturligt når vi er på ferie. Google-studier viser at 68% af smartphone-ejerne bruger deres smartphone til at søge informationer, når de ikke har adgang til en desktop/laptop. Dette betyder at man som annoncør i sommermånederne får nye muligheder for at nå potentielle kunder, der søger oplysninger om ens produkter mens de er på ferie. read more

Læs mere

Enhanced Campaigns - Google Redefinerer Adwords

08.02.2013 13:24

Den teknologi, der til dagligt leverer milliarder af søgeannoncer til forbrugeren, står over for en gennemgribende revision. Adwords, Google’s annonceringsplatform, tilpasser sig til en verden, hvor søgninger fra desktop og tablet er begyndt at ligne hinanden stadig mere, og mobil annoncering kommer i højsædet. Alt dette gøres i et forsøg på at gøre det nemmere for annoncører at organisere og styre deres kampagner. For annoncøren kan dette blive den mest gennemgribende ændring, Adwords platformen har oplevet. read more

Læs mere

Facebook lancerer Graph Search - en ny måde at opleve på.

24.01.2013 11:34

For nyligt gik Facebooks grundlægger og direktør Mark Zuckerberg på scenen i det sociale netværks hovedkvarter i Palo Alto og lancerede en ny, tredje grundpille i Facebooks oplevelsesprogram, nemlig et søgeværktøj ved navn Graph Search.  Ved at slå brugernes timeline og News Feed sammen giver Graph Search brugeren mulighed for at filtrere og finde relevant indhold fra dennes netværk af sociale forbindelser. read more

Læs mere


Mindshare sites:
Login: