Mindshare øger fokus på Mobile Media Marketing

01.03.2012

Med ambitionen om at fastholde og styrke positionen som Danmarks mest innovative mediebureau(*) har Mindshare ansat Jakob Clausen som Mobile Media Manager

Artikelværktøjer

  • Print

Målsætningen er, at imødekomme den stigende efterspørgsel hos vores kunder efter at opnå større indsigt i mobilen som medie og kreativ platform samt populært sagt, at rådgive dem om at 'komme i lommen på forbrugerne' med relevante budskaber. Jakob Clausen bliver en del af Mindshares Inventionteam, der udvikler integrerede medieløsninger med fokus på indhold, aktivering, sociale medier, mobile marketing, advertorials og branded content.

Jakob Clausen har flere års erfaring med markedsføring, strategi- og kampagneudvikling fra IT og Telebranchen - senest i mobilselskabet 3 og tidligere TDC hvor han har opnået solid erfaring med at skabe involvering af målgruppen blandt andet via mobilen. Kontakt Jacob Clausen på 53 74 34 64, hvis du vil vide mere om de mobile medier.

(*) Imageanalysen 2012 af MyResearch

Kommer Mobile Media gennembruddet i 2012? 

Vi har gennem flere år set nogle rigtig gode løsninger, hvor annoncører kommunikerer på en innovativ måde med forbrugerne via mobilen. Men Mobile har dog indtil videre kun tegnet sig for beskedne ca. 1%. af det samlede mediespend.

Men 2012 ser ud til at blive året hvor det bliver en mere integreret del af medieplanen hos flere annoncører. Ifølge Trendanalysen 2012, der er udarbejdet af Mindshare i samarbejde med TNS Gallup blandt Danmarks 350 største annoncører, er der en klar tendens. Hvor 26% af annoncørerne brugte mobil markedsføring i 2010, forventer 63%, at ville bruge dette medie i 2012 - altså langt over en fordobling på to år. Forbrugerne er også klar. Reklameanalysen 2012 som Mindshare står bag viser, at ca. 54% af befolkningen i dag har en Smartphone. Heraf bruger 80% deres Smartphone til at gå på nettet med. De populære tablets som f.eks. Apple's iPad ejes i dag af 18% af befolkningen.


Mindshare sites:
Login: