Ford går sine egne veje - Nomineret til DIA 2012

Ford har i flere år været Danmarks mest solgte bilmærke, men stod samtidig overfor en udfordring i forhold til mærkeopfattelsen. Mindshare gik til opgaven med ét stærkt fokus for øje; at løfte Ford som brand fra den bil man nøjes med, til den bil man drømmer om.

Artikelværktøjer

  • Print

Desuden ønskede man at styrke og øge andelen af loyale Ford ejere. Opgaven var fra start anskuet som langsigtet. Stik imod det kortsigtede marked.Strategien blev eksekveres på tværs af mange kanaler, som både sammen og hver især blev skræddersyet som en helhedsoplevelse af Ford mærket.Indholdet og kanalerne måtte være brede, så hele Fords målgruppe, personer 25-60 år, blev ramt. Mindshare havde skarpt for øje at sikre en høj involvering i forhold til det indhold, der blev skabt. 

Der blev indgået en ambassadøraftale med 14 kendte personer. Derefter et integreret samarbejde med Egmont Magasiner om at bygge livsstilssitet ByFord på tværs af Egmonts online platforme. Dialogen med målgruppen blev fastlagt igennem opstart af Ford Facebook. Grundstenen til en stærk langsigtet og integreret strategi for Ford er lagt. Se hele casen her.


Context

Print mediet er af flere blevet erklæret dødt. Fra 1998 til i dag er læsning af landsdækkende hverdagsaviser steget med 4 %.

Medier : Print

Det mest hørte radioprogram i 1. halvår 2009 var P4 Weekend søndag d. 25/1, hvor lidt mere end 600.000 danskere (12 år +) lyttede med. Det mest hørte program på en kommerciel radiostation var 100% Formiddag (fredag d. 13/2) på Radio 100 FM, hvor 92.000 danskere (12 år +) lyttede med.

Services : Insights

I slutningen af 90´erne spåede mange eksperter at TV-seningen ville falde på grund af Internettes udbredelse! TV forbruget er i dag 21 % højere end i 1999!

Medier : Online

Hver tredje bilist har en trailer. Der fandtes 778.000 trailere og 2,1 mio. personblier i 2008. Antallet af trailere er fordoblet siden 1994.

Branche : Befordring

Mindshare sites:
Login: