Vinder af Årets Rambuk 2010 - Mediestrategiprisen

Stop Local Warming - Rockwool ændrer boligejernes opfattelse af den største CO2 synder – dårlig isolering. Nomineret til Rambuk 2010 i såvel mediestrategi prisen som den taktiske pris.

Artikelværktøjer

  • Print
Diesel Købmagergade Rocking x-mas

Kampagnens formål var at sprede budskabet om, at dårligt isolerede boliger er den største CO2 synder. Målgruppen (personer 35 – 60 år med egen bolig) skulle besøge Rockwools site og teste, om deres egen bolig var tilstrækkeligt isoleret og hvis ikke, -  overveje at efterisolere.

Mindshare foretog i starten af 2009 en analyse af holdninger til klima og isolering. Analysen viste bl.a., at målgruppen (personer 35 - 60 år med egen bolig) opfattede udstødningsgasser fra biler som den største kilde til forurening. Analysen viste samtidig, at det er udsigten til en lavere elregning, og i langt lavere grad muligheden for at reducere CO2 udledningen, der er den afgørende faktor i forhold til at forbedre boligens isolering.

Før kampagnen så målgruppen ikke CO2 udledning fra deres bolig som et aktuelt eller vedkommende problem og var heller ikke interesseret eller involveret i isolering som en løsning på problemet.

Læs i vedlagte case hvordan Rockwools kampagne ændrede målgruppens opfattelse af isolering radikalt og forbedrede grundlaget for Rockwools fremtidige forretning.


 

Context

I slutningen af 90´erne spåede mange eksperter at TV-seningen ville falde på grund af Internettes udbredelse! TV forbruget er i dag 21 % højere end i 1999!

Medier : Online

Print mediet er af flere blevet erklæret dødt. Fra 1998 til i dag er læsning af landsdækkende hverdagsaviser steget med 4 %.

Medier : Print

Mindshare sites:
Login: