Salget af specialdesignede NIKE Free Run ID sko steg med 96%. Vinder af Rambuk 2011 - den taktiske pris

Kampagnens formål var at skabe opmærksomhed omkring NIKE Free Run ID skoene og de unikke designmuligheder, NIKE ID applikationen giver, for derved at engagere brugerne i at designe deres egne løbesko og øge salget.

Artikelværktøjer

  • Print
Rambuk 2011 foto af sko

Hvordan viser vi bedst NIKE Free Run ID´s unikke designmuligheder og konverterer involvering til salg? Løsningen blev en kombination af paid, owned og earned media, der tog udgangspunkt i sociale og digitale medier og sluttede med en spektakulær guerilla event.

Idéen var enkel. Design dine egne NIKE FREE RUN ID sko på Facebook, del med dine venner, få dem til at stemme på dit design og få muligheden for at vinde skoene.

Derefter var opgaven at aktivere de rigtige mennesker. Vi opdelte influenterne i ambassadører, bloggere, mediepartnere og fans (influencer outreach), og skabte en segmenteret kommunikation, som udnyttede de fire gruppers styrker maksimalt.

Læs hele casen her.


Mindshare sites:
Login: