Fra Skagen til København

Faxe Kondi inviterede til Danmarks længste fodboldstafet.

Artikelværktøjer

  • Print
Fra Skagen til København

Med en opdateret brandingstrategi skulle Faxe Kondis målgruppe aktiveres. I målgruppen drenge/mænd 15 - 24 år var mærkestyrken faldende. Det emotionelle link mellem mærket og målgruppen manglede. Der skulle generes commitment. 

Strategien bag rebrandingen var at skabe en tættere og mere naturlig forbindelse mellem Faxe Kondis reklamearv som sportssodavand med målgruppens aktuelle brug af produktet. Faxe Kondis rolle var defineret som en naturlig del af hverdagen med vennerne, "on the fly" med mobilen og mærkevaretøjet. Med denne indsigt blev det kreative afsæt "play everywhere" udarbejdet, og nøgleordene var sjov, spil, leg og uformelt samvær.

Målgruppen skulle lege med. De skulle involveres. Visionen var en event og succeskriteriet var en høj deltagelse på tværs af landet.  Konceptet "Fra Skagen til København - Danmarks længste fodboldstafet blev udviklet. Den gode idé var enkel: Bolden skal hele vejen fra Skagen til København - I bestemmer selv hvordan. 

Læs hele casen nedenfor.  


Context

Antallet af biografsale er fra 1980 faldet fra 475 til 397 i 2008. Samtidig er antallet af siddepladser reduceret fra 112.000 til 58.000 i samme periode. Dette svarer således til at antallet af siddepladser per. sal er faldet fra 235 i 1980 til 146 i 2008.

Services : Mediabuying

Mindshare sites:
Login: