Diesel - Rocking Xmas

Verdenspremiere på interaktiv og audiovisuel butiksfacade satte nye standarder for innovativ butiksmarkedsføring

Artikelværktøjer

  • Print
Diesel Rocking x-mas butiksvindue

Diesels butik i Købmagergade skulle udnyttes som outdoor medie for at tiltrække  julehandlende  og skabe en oplevelse for de forbipasserende i den travle juletid. Eksekveringen skulle være spektakulær, skabe "talk of town" og cementere Diesels position som firstmover – det skulle være en Rocking Xmas.

Med butiksruden som medie er det muligt at fange målgruppens opmærksomhed præcis der, hvor man ønsker den – foran købssituationen – og det var netop den strategi Mindshare realiserede med kampagnen.

Konkret blev hele butiksfacaden i Købmagergade udstyret med et interaktivt vindue, der gemte på musik og et grafisk univers i form af et preview af Diesels 2010 spring/summer kollektion, som først afsløredes, når publikum stod foran vinduet.

Kampagnen skabte en verdenspremiere, der cementerede Diesels firstmover position. Løsningen var så unik og tiltrak så stor opmærksomhed fra de forbipasserende, at butiksfacaden i hele åbningstiden var omringet af mennesker, og kundegennemstrømningen i butikken blev øget med 18% i perioden.

Læs hele kampagnen i vedlagte fil.  

Se filmen på: http://vimeo.com/8192035


Mindshare sites:
Login: